Norbert van Multivans.nl inspecteerde de bus grondig. Met een lamp bekeek hij de motor en de onderzijde van de bus. De bus was uitgewoond en ik zag zelf ook in dat we beter door konden rijden. Norbert zag ook dat de bus schade had.
Daarna reden we terug naar Nederland met onze fantastische buit. Norbert legde me uit hoe de import in zijn werk ging. Daarop maakte ik een afspraak met de RDW voor de import en BPM. Die bleek €390,- te zijn.
Ik betaalde Multivans.nl voor de trailer en de kilometers en een bedrag voor zijn advies en begeleiding. Daarnaast kocht ik een mooi keukentje en een set winterbanden en velgen van Multivans.nl (totaal €600,-). Nu had ik mijn prachtige bus voor de deur staan.
Ik had ook een APK en verzekering geregeld. Nu moest nog de laatste stap worden genomen om van mijn bus een officiële camper te maken. Er moest nog een hefdak in. Hiervoor maakte ik een afspraak met FSL in Noord Brabant (http://www.fsl.nl/). Multivans.nl hielp me ook met het vervoer naar FSL. De kosten van dit dakje zijn best aan de hoge kant en het kan zeker goedkoper bij Atrion in Steggerda (http://www.dubbelcabine.com/). Maar mijn bus is zo mooi, ik wilde dat het mooi zou worden afgewerkt waarbij ook de functie van de klimaatregeling achter in de bus en de verlichting werd behouden. Een ultra dun dakje van FSL kost €2900,- (incl. BTW) en het spuiten van het dakje in de zelfde kleur als de bus kost €500,- Mijn bus kostte me in totaal €16.600,- Ik betaal nu €42,- per maand aan wegenbelasting en ik heb een camperverzekering (all risk van nog geen €400,-p.j.) De bus rijdt op diesel en omdat het een automaat is haal ik niet de 1 op 14 uit de boekjes maar ik rijd 1 op 11/12. Al met al ben ik zeer tevreden met mijn bus en de manier waarop ik door Multivans.nl ben geholpen.
Geschreven door Pieter van de Rest.