Winter verkoop gestart »

€11.950,00

T4 MULTIVAN CAMPER 2.8i VR6 AIRCO 1998

Lisserdijk 347, 2165 AC Lisserbroek, Nederland
Merk:

Volkswagen

Model:
Buscamper, Multivan
Bouwjaar:
1998
Brandstof:
Benzine
Motor
2796 ( 140 PK )
Versnellingsbak
5-bak handgeschakeld
Kleur:
Zilver
Deuren:
4
Kilometerstand:
245121 KM
Maak een afspraak Reserveer deze Multivan
  • Specialist in Volkswagen Campers
  • Alle eigen campers incl. garantie
  • Persoonlijke service
  • Een betrouwbare onderhoudspartner

Alle opties

  • 230V elektra punt binnen
  • 6 speakers
  • 6-zitter
  • ABS
  • Actief interieurfilter
  • Airbag bestuurder
  • Airbags
  • Airco
  • Bumpers in kleur carrosserie
  • Centrale vergrendeling
  • Climatronic
  • Comfort slaap-pakket
  • Consignatieverkoop
  • Cruise control
  • Dakdrager voorbereiding
  • Draaiplateau bijrijder
  • Electrische ramen
  • Elektrische spiegels
  • Geen garantie
  • Getinte ramen achter
  • Gordijnen
  • Huishoudaccu
  • Kampeertafeltje onder bed (niet inbegrepen)
  • Lederen stuurwiel
  • Metallic lak
  • Nieuwe APK
  • Oplaad-relais voor huishoudaccu
  • Raam antenne
  • Reserve wiel
  • Rookmelder
  • Slim-line keukenunit
  • Stuurbekrachtiging
  • Tafel in zijpaneel
  • Trekhaak
  • Verzekering WA plm 10 euro/mnd
  • Wegenbelasting plm 20 euro/mnd

Extra

Een bijzonder fraai zilveren exemplaar uit 1998 uitgerust met de zijdezachte 2.8 VR6 zescilinder motor met 140 pk gekoppeld aan een handmatig (!!) bediende 5-bak.

Deze T4 heeft de eerste jaren van zijn leven bij de eerste eigenaar in Denemarken dienst gedaan voornamelijk als vakantie vervoer. Dit betekent dat de camper veel “Autobahn” richting het zuiden heeft gezien afgewisseld met veel lieftallige “route national” weggetjes omdat de vorige baas en bazin een voorliefde hadden voor zuid-Frankrijk en noord-Spanje. De VR6 vergezelde hen en hun kinderen een aantal keren per jaar via Duitsland en Frankrijk op de reis naar Catalonië.

Al rijdend in deze Multivan Camper voel je direct dat de auto inderdaad een luxe leventje gehad heeft. De zescilinder motor loopt ontzettend mooi en bijna onhoorbaar, de 5-bak schakelt erg soepel, een genot om in te rijden dus.

De Multivan is door de eerste eigenaar voorzien van een naar boven openend hefdakje dat wegens de Deense wet- en regelgeving helemaal achterin de camper is geplaatst. Geen slaaphefdak dus (kan wel geleverd worden vanaf 1800 euro eventueel) maar om te slapen is er het grote bed beneden dat gecreëerd wordt door de 3-zits achterbank plat te leggen waardoor er een comfortabel bed van 1.90 lang en 1.60 breed ontstaat.

De Multivan is uit 1998 en is volgens de boekjes (en bijgevoegde documentatie) altijd netjes onderhouden.

De bus rijdt soepel, reageert goed op het gas, remt en stuurt zoals het hoort. De kilometerstand is relatief laag, waarschijnlijk is de benzine niet goedkoop in Denemarken.

De laatste tijd tekent zich een interessant proces af in VW busjesland. Ondanks het feit dat de T5 in vrijwel alle opzichten superieur is aan de T4, ontstaat er een toenemende belangstelling voor en vraag naar de laatste generatie (VANAF 1996) T4 campers. Alhoewel het op het eerste gezicht eigenaardig lijkt om een T4 aan te schaffen voor bijna de prijs van de eerste serie T5’s valt hier volgens veel liefhebbers (en onszelf) toch iets voor te zeggen.

Geroemd wordt onder meer de compacte afmetingen van de T4, het relatief lage gewicht (resulterend in dito brandstofverbruik), de eenvoudiger techniek (resulterend in lagere onderhoudskosten) EN het feit dat zeker de laatste serie van de T4 (1996-2003) niet alleen een volledig uit ontwikkeld en uitgebalanceerde VW bus betrof maar, om de consument destijds over te halen juist niet te wachten op de in het najaar van 2003 geplande T5 maar de portemonnee te trekken voor een T4, ook door VW op voor Duitse begrippen rijkelijke wijze werd uitgerust.
Bij deze T4 uit 1998 is dit aan de buitenkant allereerst te merken aan de stalen (16 inch!) velgen met luxe VW wieldoppen met iets bredere banden dan standaard  en de metallic lak . Als we binnen een kijkje nemen valt als eerste het fraaie stoffen, velours-achtige interieur op dat de tand des tijds goed doorstaan heeft. Eenmaal achter het stuur merken we dat er een  airbag aanwezig is in het met leder beklede stuur, met de veiligheid zit het dus wel snor. Onder de stengel voor de richtingaanwijzer vinden we een extra stengeltje voor de cruise control, fijn voor de langere vakantieritten. Op de beide voorstoelen zijn armsteunen gemonteerd, heerlijk tijdens de wat langere ritten. De bijrijdersstoel is tevens draaibaar, ideaal tijdens het kamperen.
Dan nu het technische verhaal. De 2.8 VR6 motor loopt perfect en heeft vooral in de onderste toerenregionen een surplus aan trekkracht. De 140 pk sterke zescilinder brengt je tot een topsnelheid van 175 km/h als het moet maar vooral een kruissnelheid van plusminus 120 a 130 km/h vindt de T4 heerlijk. Deze VR6 motor biedt een aantal unieke voordelen ten opzichte van de meer bekende 2.5 TDI dieselmotoren uit de T4 namelijk:

-Loopt op benzine dus geen gedoe met EURO4, milieu-zones, roetfilters etc.

-LPG inbouw mogelijk, zeer goedkoop rijden bij een wegenbelasting van een kleine 50 euro per maand

-Zeer krachtig, soepel en stil wegens de beproefde VW VR6 techniek.

De auto voelt robuust en degelijk aan en doet zijn werk, zowel op de snelweg als in de bebouwde kom, zonder enige moeite. De motor is volgens de boekjes altijd netjes onderhouden, dit is te merken zowel tijdens het rijden als tijdens het stationair draaien, loopt netjes en stil.

De camper was door de vorige eigenaar voorzien van een keukenblok achterin de bus. Wij hebben deze op verzoek vervangen voor een nieuw exemplaar dat precies achter de bestuurder of bijrijder past (zie foto’s). Als je de extra stoel (met koelbox)achter de bestuurder weghaalt, is de bijrijdersstoel vrij om te draaien, ideaal in de zomer op vakantie. Deze T4 Multivan Camper is voorzien van een breed bed, een zijtafel die weggeklapt kan worden in het linker zijpaneel naast de keuken, verlichting boven deze tafel, een rookmelder, gordijnen en kan uitgerust worden met een inklapbaar kampeertafeltje weggeborgen onder de bank.

Op de foto’s zijn 2 sets velgen zichtbaar, de camper wordt geleverd met de stalen velgen (16 inch) met wieldoppen. De lichtmetalen velgen zijn tegen meerprijs leverbaar.

Huidige foto’s zijn voorbeeldfoto’s van vergelijkbare Multivan.

 

Andere Multivans Toppers

Existing User?

Lost your password?