Winter verkoop gestart »

€14.985,00

T4 MULTIVAN CAMPER 2.8 VR6 BENZINE LPG AIRCO

Merk:

Volkswagen

Model:
Multivan
Bouwjaar:
1996
Brandstof:
LPG en BENZINE
Motor
2800 ( 140 PK )
Versnellingsbak
Automaat
Kleur:
Groen
Deuren:
4
Kilometerstand:
284121 KM
Maak een afspraak Reserveer deze Multivan
  • Specialist in Volkswagen Campers
  • Alle eigen campers incl. garantie
  • Persoonlijke service
  • Een betrouwbare onderhoudspartner

Alle opties

  • 12 maanden garantie mogelijk
  • 140 PK VR6 motor
  • 230V elektra punt binnen
  • 6 speakers
  • 6-zitter
  • ABS
  • Actief interieurfilter
  • Airbags
  • Airco
  • Bumpers in kleur carrosserie
  • Centrale vergrendeling
  • Climatronic
  • Comfort slaap-pakket
  • Consignatieverkoop
  • Cruise control
  • Dakdrager voorbereiding
  • Electrische ramen
  • Elektrische spiegels
  • Fietsdrager
  • Gordijnen
  • Hefdak type "JAAP
  • Huishoudaccu
  • Nieuwe APK
  • Oplaad-relais voor huishoudaccu
  • Raam antenne
  • Slim-line keukenunit
  • Stuurbekrachtiging
  • Tafel in zijpaneel
  • Trekhaak
  • Verzekering WA plm 10 euro/mnd
  • Wegenbelasting plm 40/mnd

Extra

Voor een Duitse klant van ons mogen wij deze fraaie T4 Multivan camper verkopen. De camper is uitstekend onderhouden en heeft de tand des tijds zeer goed doorstaan. Afgewerkt in two tone, groen met grijs, is deze camper zelfs anno 2021 nog een zeer frisse verschijning. In 1996 is deze T4 geleverd met de zijdezachte 2.8 VR6 zescilinder motor en automatische versnellingsbak.

De eerste eigenaar had zijn eindejaarsbonus waarschijnlijk net binnen want op het bestelformulier werden meteen vinkjes gezet bij de elektrische ramen en spiegels, automatische versnellingsbak, volautomatische airco (climatronic), ABS, trekhaak, airbags, Westfalia fietsdrager en als klap op de vuurpijl de onovertroffen VW BETA volautomatische cassettespeler met RDS dus nooit meer per ongeluk in de file terechtkomen.

Bij nadere inspectie blijkt overigens de trekhaak een vergissing te zijn geweest. Op de kogel is het originele onderdeelnummer nog leesbaar, een teken dat er nooit gebruik is gemaakt van de mogelijkheid een slordige 2000(!!) kilogram achter deze T4 te hangen. Wellicht was de gedachte achter de trekhaak meer in de rol van parkeersensor avant la lettre. Interessante theorie daar ergens later in de levensloop van deze bus nog parkeersensoren in de achterbumper zijn geplaatst.

Even terug naar het onderhuidse gedeelte, onder de motorkap een perfect lopende 2.8 VR6 motor met 140 pk die in 2013 uitgerust is van een moderne G3 LPG installatie. De onderhoudshistorie vertelt ons dat de motor een kleine 10 jaar geleden volledig vernieuwd is voor zo’n 5000 euro (factuur aanwezig) en een paar jaar daarna de eerder genoemde LPG installatie. Per saldo goed nieuws omdat dit betekent dat de motor momenteel slechts zo’n 100.000 km geeft gedraaid waarvan 80.000 km op benzine en/of LPG.

De versnellingsbak schakelt perfect en is door de huidige eigenaar vorig jaar nog uitgebreid geserviced, belangrijk bij dit type versnellingsbak. Alle verdere technische componenten zijn door onze monteurs gecheckt en verkeren in goede staat. De onderhoudshistorie toont ons ook dat deze T4 altijd trouw zijn onderhoud heeft gehad door de jaren heen en dat voel je ook als je in de auto rijdt.

Het interieur is netjes, geen gekke beschadigingen, scheuren of andere dingen, gewoon een frisse binnenkant met mooie bekleding op alle stoelen en de achterbank. Op de voorstoelen aan beide kanten verstelbare armsteunen, prettig op langere ritten. Achterin 2 uitneembare back to back seats waarvan er eentje verwijderd is ten behoeve van de nog te plaatsen keukenunit. Op de achterbank 2 driepuntsgordels en een heupgordel, op de back to back seat ook een heupgordel die overigens niet verplicht is tijdens het rijden omdat deze zitplaats ruggelings geplaatst is, je mag dus op deze plek zelf kiezen of je wel of geen gordel draagt.

Verder het bekende Multivan interieur met bedbank die in bed van 1.60 bij 1.90 kan worden omgetoverd, wegklapbare tafel, bekerhouders, diverse opbergvakken en gelamineerde bodemplaat dus makkelijk schoon te houden, wel zo handig als het een keer regent op de camping.

De carrosserie is in goede staat, een kenner ziet dat de beruchte T4 wielkastranden al eens professioneel aangepakt zijn, dat scheelt dus weer een toekomstige zorg. Gezien de staat van de volledige koets denken wij dat de camper een groot deel van zijn leven binnen gestaan heeft.

Terug naar de binnenkant waar we aan de binnenkant van de bestuurdersdeur een aantal knopjes vinden die van de cruise control zijn. De plek van deze knopjes vertelt ons dat deze na 1996 geplaatst moet zijn, een rekening hiervan is niet aanwezig maar de cruise control werkt zoals de Duitsers zo mooi zeggen “tadellos”. Fijne optie overigens, zeker in een VR6 die je moeiteloos op de meest linkerbaan van de snelweg brengt met kruissnelheden van 140 a 150 km/h.

De camper is al gekeurd door de RDW en goedgekeurd als camper (M1 SA). Om de wegenbelasting enigszins vriendelijk te houden zal de camper nog voorzien worden van een Atrion hefdak (zie laatste foto). Op verzoek kan echter ook een ander type dak nog geplaatst worden (bijvoorbeeld een slaaphefdak).

 

Kort samengevat een zeer mooi exemplaar van de degelijke VW T4 Multivan serie II met de volgende pluspunten:

-Sterke motor (140 pk)

-Milieuvriendelijk (LPG en benzine)

-Luxe uitgerust (airco, cruise control, elektrische ramen etc.)

-Veilig (ABS, airbags)

-Technisch goed onderhouden (onderhoudshistorie en facturen aanwezig)

-Carrosserie roestvrij (zeldzaam bij T4)

 

LET OP, VANWEGE EEN ICT STORING IS DE AFGEBEELDE T4 MULTIVAN EEN VOORBEELDFOTO, HIEROP ZIET U WEL HET GENOEMDE ATRION HEFDAK

 

Andere Multivans Toppers

Existing User?

Lost your password?